שתף

''תכנית מתן'' לתושבי רחובות ההולנדית!

15:23 20.08.2023 | מערכת האתר

מה חדש ברחובות

במסגרת "תכנית מתן" פורש המועמד לראשות העיר, עו"ד מתן דיל, את תכנית העבודה לשכונת רחובות ההולנדית, שנכתבה אחרי סיורים בשכונה, מפגשי תושבים והבנת האתגרים. התכנית כוללת הקמת מתנ"ס בשכונה לרווחת התושבים, הוצאת תחנת השינוע אשר מהווה מטרד מצחין אל מחוץ לרחובות לאלתר והשלמת תכנון והקמת תחנת רכבת בסמוך לשכונה. ״תושבי ההולנדית - זאת תכנית העבודה שלי״. כך דיל

 

 

בחודשים האחרונים, המועמד לראשות העיר, עו"ד מתן דיל, הרבה לסייר בשכונת רחובות ההולנדית ופגש רבים מתושבות ותושבי השכונה במפגשים אישיים ובחוגי בית, כדי להבין ולשמוע על הבעיות הבוערות מקרוב ובאמצעות סיעור מוחות אף הועלו רעיונות יצירתיים לפתרונן.


לאחר מיפוי הבעיות המרכזיות, ובפרט נושא הקצאות הקרקע, אשר מהווה גורם כבד משקל למחלוקת שנוצרה לאחרונה בין תושבי השכונה, והכנת תכניות עבודה מפורטות שיסייעו בפתרונן, מביא כעת דיל 3 בשורות ענקיות לשכונה. ״תושבי ההולנדית - זאת תכנית העבודה שלי״.

 

הראשונה, עוסקת בצורך הבסיסי החשוב והמתבקש כל כך, בשכונה כה גדולה, צעירה ותוססת, אשר מונה כ-2500 בתי אב, ביניהם ילדים רבים ובני נוער – הקמת מתנ"ס. דיל "במסגרת סיוריי בשכונה, ובסיוע אנשי המקצוע הנכונים, מצאתי בשכונה שב״צ – שטח חום בבעלות העיריה – אשר אין כל מניעה להקים בו מתנ"ס, דבר אשר מעלה תמיהה אמיתית וכנה – מדוע הדבר לא נעשה עד היום. אני מתחייב לצאת לתכנון וביצוע בשנה הראשונה לכהונתי ולהקים בשטח זה מתנ"ס לתפארת לרווחת תושבי השכונה".

 

האתגר השני, תחנת השינוע בכניסה לשכונה, ממנה עולה ריח חריף של התעלמות ממצוקת התושבים. הריח המצחין מתחנה זו לא משאיר מקום לספק – זהו מפגע שלא אמור להיות אף לא רגע אחד נוסף בשכונת מגורים, וגם בנושא זה ישנה התחייבות ברורה: "תחנת השינוע מהווה מפגע תברואתי, ומטרידה בנוכחותה הריחנית את תושבי השכונה. לא ברור איך מפגע כזה ממשיך לשהות בלב שכונת מגורים מבלי שאף אחד עד היום נתן על כך את הדעת. הפתרון הוא פשוט, ובמסגרת תכנית העבודה שהכנתי לשכונה, התחנה תצא מהעיר רחובות לאלתר." כך דיל.

 

אתגר נוסף, שהעלו תושבי ההולנדית, אשר מרוחקת באופן יחסי ממרכז העיר – הקמת תחנת רכבת נוספת בכניסה לשכונה. בנושא זה מתחייב דיל שיפעל לביצוע ולהקמתה של התחנה מיד כשיבחר. ״פארק תעסוקה הורביץ הוא מנוע הצמיחה של רחובות ומקור ההכנסה החשוב ביותר לעתיד העיר אחרי פארק תמר. תמ"ל 1086, תכנית ההתחדשות העירונית של קרית משה, הסדירה את התב"ע להקמת תחנת רכבת נוספת. פניתי לרכבת ישראל ובדקתי - העלות להכפלת המסילות ולביצוע התחנה כ- 300 מיליון שקלים. אפשר וחייבים להוציא את זה לפועל ולדרוש ממשרד התחבורה להשלים תכנון, לתקצב את הפרויקט ולצאת לדרך באופן מיידי״. דיל הוכיח זה מכבר את יכולותיו לעבוד מול כל משרדי הממשלה לאורך השנים ולהוביל להשקעות אדירות בעיר רחובות.


״לא אתקדם עם הסכם הגג ללא הקמת התחנה. דרשתי בעבר מראש העיריה לא לחתום על הסכם גג ללא תחנת רכבת נוספת בכניסה להולנדית. לצערי המשא ומתן נוהל בצורה לא מיטבית ויצאנו רק עם חצי תאוותנו בידינו. אני אדאג להשלים את המשימה באחריות״.

 

לסיום מתייחס דיל לנושא בית הכנסת הזמני שנמצא שנים רבות בלב הפארק בשכונה ומהווה גורם מרכזי למחלוקת בין התושבים. לשיטתו, הדרך הנכונה לבנות בית כנסת היא רק מתוך שלום, ואין כל מניעה להעביר את בית הכנסת האשכנזי מהפארק לצד בית הכנסת הספרדי בתחילת רחוב הר הצופים. ״אין לי ספק שאם העיריה הייתה דואגת לצרכי התושבים, שומעת אותם וקשובה להם ובהמשך לכך מבצעת עבורם את מבני הציבור כפי שאנחנו מחוייבים ובכלל זה כמובן בניית מתנ״ס שזו פעולה אך טבעית בהקמת שכונה משמעותית וגדולה כמו ההולנדית, לא היינו נמצאים בכלל במצב אליו נקלענו״. גם במקרה זה טוען מתן כי הדבר אפשרי ומעלה שוב את השאלה שכל תושב צריך לשאול את עצמו - מדוע הדבר לא נעשה עד היום "זאת הדרך לשמור על החיים המשותפים ולהמשיך לחיות יחד בהרמוניה, ואל תתנו שיבלבלו אתכם עם סיפורים אחרים", מסכם דיל.


״אני אדאג גם למתנ״ס וגם לבית כנסת. זה לא סותר. בדיוק ההפך״.

 

 

 

 

© אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם צילום שיש לכם זכויות בו, אתם ראשים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו. צור קשר

שתף

לוח ארועים

לכל הקופנים

קופונים

Loading...