שתף

סיעת רחובותי מתנגדת לבנייה במזרח העיר

11:48 13.08.2020

מה חדש ברחובות

האם סיעת רחובותי תעצור את הבנייה במזרח העיר? הגישה מכתב התנגדות לוועדה הארצית לתכנון ולבניה 

 

האם סיעת רחובותי תעצור את התכנית לבנייה במזרח העיר? 

 

חבר המועצה עו"ד מתן דיל הגיש מכתב ארוך ומפורט לוועדה הארצית לתכנון ולבניה של מתחמים מועדפים לדיור בו הסביר את התנגדותו והתנגדות סיעתו "רחובותי" לבנייה במזרח העיר. 

 

לחבר המועצה דיל 5 טיעונים עיקריים. 

 

1. טיעון ראשון – טיעון כלכלי

הוועדה למתחמים מועדפים לדיור שמה בראש מעייניה את הדאגה לתוספת יחידות דיור במדינה. אולם לצד זאת, הוועדה אינה מתעלמת מהצורך של כל עיר להבטיח לעצמה את האיזון הכלכלי העירוני, אשר בעזרתו תוכל להבטיח לתושבי העיר את סל השירותים שהעיר מספקת ואת יכולתה של העיר להיות מאוזנת ויציבה מבלי לקרוס כלכלית.

 

2. טיעון שני – טיעון חברתי

פגיעה בתוכנית להתחדשות עירונית בקרית משה – תמל/1086

 

3. טיעון שלישי – העדר דיון ציבורי ראוי ותקין

כיום, כחלק בלתי נפרד מקידום תוכנית, נדרש הליך ציבורי וחברתי שילווה את התכנון. ובמיוחד בהחלטה משמעותית של בניית רובע מגורים ותעסוקה חדש בעיר.
לדאבוני, הן בהליך של קבלת ההחלטות בהנהלת העיריה ושל נבחרי הציבור בעיר, והן בהיבט שיתוף הציבור הרחב ההליך הוא פגום.

 

4. טיעון רביעי – אין בהוראות התוכנית התייחסות להיטל השבחה

בתכנית מצוין במפורש כי תנאי להיתר בנייה –תשלום הוצאות עריכת התוכנית, אך אין בתוכנית שום אזכור לתשלום היטל השבחה. מהיכן יגיע הכסף לפיתוח? מדוע לא קיימת הוראה ברורה על היטל השבחה?
לצערנו עירית רחובות במצב כלכלי קשה. כיצד ראש העיריה מתכנן לבצע 25 אחוז מהפיתוח תוך 3 שנים?
בחישוב גס, למיטב בדיקתי מול כלכלנים, עלויות הפיתוח של השטחים במזרח העיר יעמדו על כמיליארד וחצי ₪. מי הולך לשלם על זה??

 

5. טיעון חמישי – אין בהוראות התכנית התייחסות למחלפים ופתרונות תחבורתיים משמעותיים כמו גם להשלמת צרכי ציבור חסרים כלל עירוניים

ביצוע מחלף בכביש 40 וחיבור כביש 423.
התוכנית לא מציגה תנאים להיתרי בנייה הנוגעים לביצוע הפתרונות התחבורתיים של מחלף בחיבור עם כביש 40, ביצוע כביש חדש 423 ושינויים מפליגים בדרך בגין הקיימת שהיא הגבול המערבי של התוכנית והמייצר את החיבורים של השכונה החדשה למרקם הקיים

 

עו"ד מתן דיל, חבר מועצת העיר: "זאת לא הדרך לחיזוקה של העיר. בדיוק ההפך.
אני בעד פיתוח ובנייה אך לא על חשבון התושבים והעתיד שלנו. תכנית שמוסיפה 6,600 יחידות דיור ועוד 300 יחידות דיור מוגן ללא שמירה על איזון והכנסות משטחי מסחר ותעשייה אינה תכנית טובה.
תושב ברמה הכלכלית מייצר גרעון שהדרך היחידה לאזן אותו היא הכנסות מתעסוקה. עיר שלא מבינה זאת נמצאת בגרעון שוטף שרק ילך ויגדל.


בקדנציה הקודמת התרעתי על כך ובהמשך לזאת, שכרנו את חברת גיאוקרטוגרפיה שכתבה עבורנו תכנית סדורה למקסום ההכנסות מארנונה מניבה.


לצערי, למרות הכתובת על הקיר, עירית רחובות פועלת בדיוק בכיוון ההפוך. את 2018 סיימנו בגרעון של 12.5 מיליון, דרך אגב בפעם הראשונה מזה עשור, את 2019 סיימנו בגרעון גדול יותר ואת 2020 נסיים בגרעון שיא. הכל בגלל ההצפה של מגורים לעומת שטחי התעסוקה. כבר היום הפגיעה בשירות לתושב ניכרת בכל פינה ובכל תחום. חייבים לעצור את ההידרדרות ולדאוג לעתיד.


טיעונים נוספים שהעלתי; התכנית תפגע קשות בתכנית פינוי בינוי קרית משה - מי יבחר בהתחדשות עירונית כשמוצעות לו דירות בפרבר חדש של העיר. העיריה לא התנהלה בשקיפות מול התושבים, בחרו להציג רק חלק מהנתונים - רק לצורך הדוגמא, הציגו לציבור תוכנית של 1300 דונם ואילו לוועדה הגישו תכנית של 2300 דונם (1000 דונם יותר ללא דיון). אין בתכנית דרישה להיטל השבחה לטובת הפיתוח - מדובר על סכום של יותר ממיליארד שקלים. גם את הסכום הזה רוצים להטיל על הציבור במקום היזמים? אין פתרונות תחבורתיים - אין דרישה למחלף בכביש 40 שיפתור את צוואר הבקבוק ביציאה מהעיר שרק ילך ויחמיר, כמו כן העיריה לא דרשה כתנאי לאישור התכנית חיבור לכביש 423. מדוע? פספוס אדיר. ועוד ועוד.


חייבים לעשות חשיבה מחדש. אסור לאשר את התכנית במתכונתה הנוכחית".

 

תגובת עיריית רחובות : "בהתאם לחוק, ההתנגדויות תישמענה במסגרת הותמ"ל.  חשוב לציין כי כל התשובות והמידע הרלוונטי לטענות שהועלו, כבר מפורטים במסמכי התוכנית.

 

מתן דיל. התנגדות עם 5 טיעונים

© אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם צילום שיש לכם זכויות בו, אתם ראשים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו. צור קשר

שתף

לוח ארועים

לכל הקופנים

קופונים

Loading...