מהפכת השירות של מתן דיל
מה חדש ברחובות
עם הפנים לקהילה: מתן דיל מציג - מהפכת השירות לתושב
מתן דיל, המועמד לראשות עיריית רחובות, מוביל חזון רחב בכל תחומי החיים בעיר, ובמסגרתו הוא מציג פרקים נבחרים מתכניות העבודה העתידיות שלו תחת הכותרת "תכנית מתן". לאחר שחשף זה מכבר את תכנית התחבורה שהוא מייעד לעיר, היום הוא חושף את הפרק השני ב"תכנית מתן" – מהפכת השירות לתושב, אותה הוא מתכנן להוביל באמצעות הקמת מִנהל חדש בעיריה – מִנהל קהילה, שירות לתושב ו"עיר חכמה". "תכנית מתן", אשר את עיקריה ניתן למצוא באתר האינטרנט שלו, מושתתת על ההבנה כי העיריה אמורה לשרת את תושביה ולשים אותם במרכז, דיל יפעל לפתיחת העיריה והנגשתה לציבור, יחזק את הקשר עם השכונות והקהילות הקיימות ברחובות תוך שיתופן בכל ההחלטות הנוגעות להן, ויהפוך את רחובות ל"עיר חכמה", באמצעות פתרונות טכנולוגים מתקדמים ודיגיטציה של העיריה.
"במקום שתבואו לעירייה, העירייה באה אליכם" >> לעיקרי התכנית לחצו כאן
מתן דיל, שם בראש סדר העדיפויות את השבת אמון התושבים בעיריה, על כל אגפיה ומחלקותיה. מתוך תפיסת שירות עמוקה, והבנת המשמעות של מהו "נבחר ציבור", אשר ניכרת לאורך 15 שנות פעילותו הציבורית, העירייה בראשותו תהיה פתוחה, נגישה ושקופה לכלל התושבים ולכל המגזרים. לשיטתו, זוהי חובתה של העיריה לשרת את תושביה, לאפשר שיתוף ציבור ומעורבות לתושבים המעוניינים להשמיע את קולם ולהשפיע על המרחב הציבורי. מבחינתו, חסל סדר "אתה מכיר מישהו בעיריה?" כדי להצליח להשיג מחלקה או נותן שירות עירוני.
להשגת מטרה זו, פרסם היום מתן באתרו את "מהפכת השירות לתושב", הפרק השני מתוך "תכנית מתן", שבמסגרתה הוא מתכנן להקים מִנהל חדש בעיריה – מִנהל קהילה, שירות לתושב ו"עיר חכמה", מִנהל אשר יפעל בשיתוף פעולה הדוק עם תושבי השכונות השונות והוועד השכונתי, תוך שימת דגש על הצרכים הרלוונטיים של כל קהילה וקהילה. כיום, לקהילות אלה, מסיבות שונות ומגוונות, חסר הממשק החשוב הזה עם העיריה.
במסגרת תכניתו, תחולק העיר ל-7 איזורים גאוגרפיים, כאשר בכל איזור יפעל מרכז קהילה ושירות לתושב, או בשמו המקוצר - מרכז קש"ת, אשר ידע לתת מענה נקודתי לפניות התושבים, לרבות סיוע לבני הגיל השלישי ולאוכלוסיות מיוחדות. העובדים במרכז קש"ת יכירו את השכונה באופן אופטימלי, יהוו כתובת ואוזן קשבת לתושבי השכונה, יתנו מענה ופתרונות לבעיות תברואה, תשתיות ומפגעים מקומיים, ייתנו מענה כולל במצבי חירום, ואף יספקו דו"ח שבועי על הליך הטיפול ומהירותו, ובכך ימנעו מהתושבים את הטרחה הכרוכה בהגעה לעירייה.
מתן מאמין כי תוכניתו החדשה מהווה מהפכה של ממש בתפיסת השירות בעיר:
"אנו חיים בשנת 2023 והגיע הזמן שגם השירות העירוני יתקדם לעידן החדש, זו העת לשנות את שיטת הניהול, לפתוח ולהנגיש את העיריה לתושבים ולשתף את הציבור בשקיפות מלאה בהחלטות. אני נפגש מדי יום עם עשרות תושבים שמרגישים שהם שקופים, שלא רואים אותם ולא נותנים להם מענה. חרטתי על דגלי שאצלי התושבים יהיו במרכז ולא רק כסיסמה.
אני מאמין גדול בשיתוף ציבור ולכן במסגרת תכניתי, יקבלו השכונות מענה באמצעות שיח רחב עם ועדי השכונות ותושביהן, תוך הבנת הצרכים הייחודיים של כל שכונה וקהילה בעיר ומתן פתרונות מדויקים. יצירת מרכזי קש"ת איזוריים זה דבר שניתן לעשותו כבר היום – זה רק עניין של סדרי עדיפויות".
בתכניתו המהפכנית, מקדיש מתן פרק להפיכתה של רחובות ל"עיר חכמה". הוא מתייחס לחוסר התכנון המקדים אשר מאפיין את עבודת העיריה עד היום, ומאמין ב"סוף מעשה במחשבה תחילה" - תכנון מקדים של "שכונות חכמות", אשר יביא לשיפור אמיתי ברמת החיים של תושבי העיר וימנע בזבוז משמעותי של כספי ציבור. בתכניתו מדבר מתן על הקמת תשתיות תקשורת ומחשוב תת קרקעיות, שיאפשרו הפעלת מערכות דיגיטליות מתקדמות, כך יימנע צורך עתידי בפתיחה מחודשת של כבישים ומדרכות, ייגבר ביטחון התושבים וייקטנו ההוצאות התפעוליות היום יומיות על ידי שימוש בסנסורים המדווחים מהשטח, דבר שיאפשר ניתוב הכספים שיתפנו למטרות הנמצאות בעדיפות התושבים כדוגמת שדרוג מערכת החינוך. עוד מדבר מתן על הפיכתה של העיריה ל"עיריה חכמה" והנגשתה לתושבים באופן דיגיטלי בכל הפרמטרים האפשריים, ובכך להגיע לסטנדרט הגבוה ביותר של שירות לתושבים.
לסיום אמר דיל "אני מתחייב כי העירייה בראשותי תפעל עם גורמי מקצוע עירוניים וחיצוניים לטובת הכנת תכנית מקיפה ושלמה לביצוע המהפכה הנ"ל, תוך השתתפות ציבורית רחבה. לתושבי רחובות מגיע שירות מתקדם ואיכות חיים גבוהה ולמטרה זו אני פועל ומכוון."
פרטים נוספים באתר >> www.matandil.co.il