ד’’ר מורן גרין כהן - פסיכולוגית חינוכית מומחית ומדריכה
פורטל רחובות שלי
ד’’ר מורן גרין כהן - פסיכולוגית חינוכית מומחית ומדריכה

ד’’ר מורן גרין כהן - פסיכולוגית חינוכית מומחית ומדריכה

פסיכולוגית חינוכית מומחית ומדריכה, טיפול פסיכולוגי למתבגרים

כתובת:   גומא 28, יבנה

 

ד''ר מורן גרין כהן - פסיכולוגית חינוכית מומחית ומדריכה

מס׳ רשיון- 120650

 

מטפלת בילדים, מתבגרים והורים. בוגרת המגמה לפסיכולוגיה חינוכית וקלינית של הילד באוניברסיטה העברית בירושלים ובעלת דוקטורט מאוניברסיטת בן גוריון בנגב.

 

"החיים הם 10 אחוזים מה שקורה לך ו- 90 אחוז איך אתה מגיב לכך" (צ'ארלס סווינדול)

אני מאמינה שבכל אחד קיים פוטנציאל לצמיחה וחיבור לכוחות הפנימיים. אני רואה את תפקידי כמטפלת לסייע למטופלים לפתח מוטיבציה פנימית, לזהות את החוזקות שלהם ולחולל שינוי בכדי לשפר את איכות חייהם.

 

מטפלת בגישה אינטגרטיבית המשלבת גישות טיפוליות וכלים שונים בהתאם לסימפטומים ולצרכי המטופל. בין היתר משתמשת בטכניקות דינאמיות, קוגניטיביות- התנהגותיות (CBT) ונרטיביות. בעבודתי עם ילדים ונוער אני שמה דגש על ראיית הפרט בתוך מערכת משפחתית וחברתית.

 

יש לי ניסיון רב בעבודה טיפולית וייעוץ למסגרות חינוכיות. מטפלת בחרדה, דיכאון, OCD, קשיי ויסות, פחדים, הימנעות מבית ספר, קשיי פרידה, דימוי עצמי נמוך, קשיים חברתיים, התפרצויות זעם, קשיים בקבלת סמכות, קשיים ביחסי הורה- ילד, מחשבות טורדניות, בעיות התנהגות והתמודדות עם אירועי חיים כגון טראומה, אובדן או משבר.

אודותיי

אודותיי

שלום, שמי מורן גרין כהן, פסיכולוגית חינוכית מומחית ומדריכה. מטפלת בילדים, מתבגרים והורים. נשואה ואם לשני בנים ובת.

 

בוגרת המגמה לפסיכולוגיה חינוכית וקלינית של הילד באוניברסיטה העברית בירושלים ובעלת דוקטורט מאוניברסיטת בן גוריון בנגב. עבודות המחקר שלי עסקו בתחום של מוטיבציה פנימית ללמידה. עבודת התזה עסקה בבחירה של מגמת לימוד בתיכון מתוך מניעים פנימים והקשר שלה להצלחה בלימודים ובריאות נפשית. עבודת הדוקטורט שלי עסקה באופן בו מורים יכולים לתרום למוטיבציה אוטונומית של תלמידיהם על ידי תמיכה בצרכים הפסיכולוגים שלהם- בתחושת מסוגלות, אוטונומיה ושייכות.

 

עבדתי כ-15 שנים בשירות הפסיכולוגי חינוכי של עיריית יבנה. במסגרת עבודתי הציבורית והפרטית ערכתי טיפולים פרטניים וקבוצתיים, הערכות קוגניטיביות ורגשיות, אבחונים פסיכודידקטיים, הנחתי סדנאות וייעצתי לצוותי חינוך בבתי ספר ובגני הילדים. בנוסף, החזקתי בתפקידי ריכוז במטה שפ“י הארצי.

 

השכלה

השכלה

2018- תואר דוקטור, אוניברסיטת בן גוריון בנגב?.

?

2011- תואר שני בהצטיינות, המגמה לפסיכולוגית חינוכית וקלינית של הילד. האוניברסיטה העברית בירושלים.

?

2007- תואר ראשון בהצטיינות יתרה בפסיכולוגיה וחינוך, אוניברסיטת בן גוריון בנגב.

?

במהלך השנים השתלמתי בנושאים מגוונים כגון: הנחיית קבוצות, מיינדפולנס, טיפול נרטיבי, טיפול בהורות, טיפול דינמי קצר מועד, טיפול בדחייה חברתית, הפרעות קשב וריכוז, לקות למידה ועוד.

טיפול פרטני

טיפול פרטני

פסיכותרפיה לילדים, למתבגרים ולהורים

 

טיפול פרטני באמצעות גישה אינטגרטיבית תוך התאמת שיטת ומשך הטיפול למטופל.

אני מאמינה בשילוב של מספר גישות טיפוליות בהתאם לצרכים העולים בהערכה ובטיפול. בין היתר משתמשת בכלים דינאמיים, קוגניטיביים התנהגותיים, נרטיבים ועוד.

בגישה הדינאמית המטופל והמטפל מנתחים ביחד את החומרים שעולים, יוצרים קשרים וחוויות מהעבר, תוך התייחסות לקשר הרגשי שנוצר בין המטפל למטופל. תוך כדי שיחה עולים קונפליקטים לא מודעים אשר מקבלים מקום ובכך מביאים להתקדמות במצב הרגשי של המטופל.

בגישה הקוגניטיבית התנהגותית, ישנה עבודה על זיהוי רגשות ומחשבות שמשפיעים על ההתנהגות ולמידה של שיטות הירגעות וכלים לשינוי תפיסות, שליטה בחרדה ובמחשבות השליליות.

לאחר תהליך הערכה ראשונית ניתן יהיה להמליץ על אופי הטיפול המתאים.

 

הטיפול מתאים למגוון קשיים:

  • התמודדות עם אירועי חיים כגון גירושין, אובדן, מחלה, טראומות וקשיים משפחתיים
  • פחדים וחרדות (חרדת פרידה, חרדת בית ספר, חרדת מוות, פוביות, מחשבות טורדניות ועוד)
  • הפרעה טורדנית-כפייתית (OCD)
  • דיכאון או מצב רוח ירוד
  • קשיים חברתיים
  • דימוי עצמי נמוך ותחושת מסוגלות נמוכה
  • קשיים בוויסות הרגשי (התפרצויות זעם, בכי מופרז, הסתגרות ועוד)
  • התמודדות עם הפרעות קשב וריכוז, לקויות למידה
  • קשיים בתהליכי גמילה
  • תלונות על כאבים גופניים ללא הסבר רפואי
  • קשיים ביחסי הורה- ילד (קושי בהצבת גבולות, חוסר נפרדות, ריחוק רגשי ועוד)
טיפול קבוצתי

טיפול קבוצתי?

טיפול פסיכולוגי בקבוצה יכול להיות כלי יעיל מאוד עבור חלק מהמטופלים.

הקבוצה מעניקה מסגרת שמורה בה המשתתפים מגלים שיש עוד אנשים החולקים קשיים דומים ועצם הגילוי מייצר קבוצת שייכות, מעודד ומחזק.

תחושת השייכות תורמת ליצירת מוטיבציה פנימית לשינוי ועל כן עשוי להביא להצלחה בפרק זמן קצר יחסית. כמו כן, בפעילות הקבוצתית ניתנת הזדמנות לנטילת יוזמה ולעזרה לאחרים, מה שמעצים ומסייע בבניית דימוי עצמי חיובי.

בזכות השיקוף שהקבוצה מספקת, מתפתחת מודעות עצמית ונוצרת הזדמנות לשינוי דפוסי חשיבה אוטומטיים, שמביאים לתחושות שליליות.


הקבוצות מתאימות לגילאי 8-18. הרכב הקבוצה נבנה בהתאם לגיל ומאפייני המשתתפים.

באותה הקבוצה יהיו משתתפים בגילאים דומים.

לאורך השנה מתקיימות מספר קבוצות טיפוליות בעלות מוקדים שונים בהתאם לביקוש.

?

התהליך הטיפולי כולל פגישת היכרות ראשונה עם הילד והוריו, סדרה של 10 מפגשים קבוצתיים בני שעה וחצי, בקבוצות של 4-5 משתתפים ומפגש סיום אישי עם הילד והוריו.

?

סוגי הקבוצות שאני מנחה:

  • קבוצה למתבגרים העוסקת בתהליכי עיצוב זהות
  • קבוצה לקידום מוטיבציה פנימית ללמידה ועשייה
  • קבוצה לשיפור מיומנויות חברתיות ותקשורת בין אישית
השאירו פרטים ונחזור אליכם

שדה חובה