גם בימי המלחמה הקשים נוצרים שיתופי פעולה מאחדים ומפתיעים ברחובות
מה חדש ברחובות
חניכי מכינת ״אופקים למדע״ בשיתוף פעולה יוצא דופן יחד עם תלמידי בית ספר ״שחר״
בעיצומה של המלחמה, מתנדבי מכינת ״אופקים למדע", מכינה קדם צבאית, הפגינו חוסן וכושר הסתגלות במשימתם להביא חינוך מדעי לילדים ובני נוער.
מכינה ייחודית זו, ממוקמת באופקים, ופועלת תחת מכון דוידסון הזרוע החינוכית של מכון ויצמן למדע. בימי שיגרה המכינה פועלת בשתי ערים - אופקים ונתיבות - וחניכיה משתלבים כחלק בלתי נפרד מהקהילה העירונית בפריפריה. עם זאת, בשל המלחמה, המכינה התמודדה עם אתגרים בשמירה על פעילותה השוטפת.
במהלך החודשיים האחרונים, כשהמלחמה פגעה בבטיחות ההתנדבות באופקים, מצאו חניכי המכינה מקלט זמני במכון ויצמן למדע. למרות השינוי במיקום, המחויבות להנגיש את המדע לקהילה נותרה בלתי מעורערת.
במהלך שהותם ברחובות, יזמו תלמידי המכינה התנדבות משמעותית בעיר. גולת הכותרת של מאמציהם הייתה ההתקשרות עם בית הספר לחינוך מיוחד "שחר". במשך תקופה זו תלמידי המכינה הגיעו יום יום למשך מס' שעות בהם חשפו את תלמידי בית הספר לנושאים מדעיים כמו חשמל סטטי, תגובות חומצה ובסיס, כח משיכה ועוד, ערכו ניסויים מדעיים וכימיים ויצרו קשרים רגשיים עם התלמידים.
הילי יהלום, מנהלת בית ספר, מציינת שהשילוב של שיעורי מדעים, עם ניסויים מעשיים, לא רק העשיר את החוויה החינוכית אלא גם יצר קשרים רגשיים אמיתיים בין חניכי המכינה לתלמידי בית הספר. עמית שוחט, אחד מחניכי המכינה, מציין בהתרגשות שמעבר לשיעורים, החניכים לקחו חלק פעיל בהפסקות, בפעילויות חברתיות ואף יצאו יחדיו ליום התנדבות יחד עם התלמידים בקטיף אבוקדו. הקשרים החברתיים , הכרת האחר וקבלת השונה הוסיפו נדבך נוסף לאחדות ולערבות ההדדית בייחוד בתקופה מאתגרת זו.
על אף האתגרים שמציבה המלחמה האחרונה, חניכי "מכינת אופקים למדע" ותלמידי ביה"ס שחר הוכיחו כי לפעמים חיבור יכול להיווצר גם באופן בלתי צפוי. החוסן והמחויבות לטפח אהבה למדע , סקרנות וחדוות למידה מדגימים את הכוח של החינוך גם מול מצוקה. גם בימים הקשים ביותר עשויים לצוץ פרויקטים מעוררי השראה כמו אלו.